Voorbereidingen...... - Reisverslag uit Calgary, Canada van Rob Straaten - WaarBenJij.nu Voorbereidingen...... - Reisverslag uit Calgary, Canada van Rob Straaten - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen......

Door: robvdstraaten

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Maart 2010 | Canada, Calgary

Voordat we daadwerkelijk naar Calgary konden vliegen, stonden er nog twee belangrijke zaken op het programma. Als eerste een tentamen en als tweede de verhuizing van alle spullen vanuit Heerlen naar Deurne.

Het tentamen starten vrijdagmiddag 12 uur en duurde bijna 2 uur. Na de vragen nagekeken te hebben was ik ervan overtuigd dat ik mijn toets (al dan niet maar net) gehaald had. Dus kon ik snel naar huis om mijn spullen te gaan inpakken. Rond 4 uur zijn we hiermee begonnen en omstreeks half 7 hadden we alles ingepakt, snel nog even wat eten bij de friet chinees en naar huis.
Thuis aangekomen snel even wat spullen uitpakken die nog mee moesten en de rest van de koffer inpakken…ben ik niet iets vergeten? Vast wel, maar dat merken we in Canada dan wel.

Inmiddels was het bijna 12 uur…dus nog snel even naar bed om nog wat te slapen. Twee uur later ging weer de wekker en om kwart voor 3 zat ik achter het stuur onderweg naar Düsseldorf. Aangekomen in Düsseldorf moesten we nog even op Martijn wachten en daarna konden we inchecken. Daarna nog even koffie drinken, afscheid nemen en toen toch maar door de douane.
Achter de douane was niet veel spectaculairs meer te zien, dus zijn we direct doorgelopen naar de gate, konden we het vliegtuig in en om half 8 landen we weer in Frankfurt.

In Frankfurt aangekomen gingen we opzoek naar terminal B. Gelukkig hingen er overal bordjes met A, B, C en D, maar aangezien het vliegveld in Frankfurt vrij groot is, was dit toch nog wel een “stukje” lopen. Druk aan het ouwehoeren, viel het ons op dat er geen bordjes meer hingen met terminal B…waarschijnlijk gaat dit dan niet zo goed. Dus dan gaan we maar terug lopen en eens kijken of we iets hebben gemist? Wat bleek nu, we moesten onder een landingsbaan door naar de andere kant. Eenmaal daar aangekomen, moesten we naar B28, helemaal achteraan. Aangezien we inmiddels toch wel honger kregen, onderweg maar even ontbijten en weer door.
Aangekomen bij gate hoefde we al niet lang meer te wachten en konden we vrij snel het vliegtuig in. We hadden twee plaatsen aan het raam en gangpad dus we konden nog wat switchen zodat de een wat buiten kon kijken en de ander de benen kon strekken op het gangpad. In het vliegtuig werd er goed voor ons gezorgd…drinken, eten, weer drinken…nog wat water…even niets en weer eten, drinken…nog wat te drinken. Ondanks dat we zo’n 10 uur in het vliegtuig hebben gezeten ging de tijd toch erg snel en kwam Calgary steeds dichter bij. Uiteindelijk moesten we nog een paar rondjes boven Calgary vliegen, maar zijn we toch eerder geland als eigenlijk de bedoeling zou zijn.

Toen kwam het, de Canadese Douane, iets waar we al veel over hadden gehoord. Jongens neem niks mee want je moet de koffers open maken…alles wordt gecontroleerd en je moet zorgen dat je de juiste documenten bij je hebt, anders wordt het helemaal niks.
Allereerst dan maar langs de balie, waar we een stempel kregen in ons paspoort er met norse blik werd gevraagd wat we kwamen doen, waar we zouden verblijven en of we nog eten bij ons hadden konden we weer doorlopen. Vervolgens hebben we alle exit/sortie bordjes gevolgd en kwamen in de department hall aan. Huh, waar gaan ze dan in onze koffers kijken? Nouja waarschijnlijk zullen ze daar vandaag geen zin in hebben…maar snel doorlopen dan.

Hier stond een vrouw met een bordje “Martijn/Rob” het was Carla, de verhuurster die ons van het vliegveld kwam ophalen. Een hele aardige vrouw met een vlotte babbel. Het was ongeveer een half uurtje rijden naar ons nieuwe thuis. Daar aangekomen kregen we de sleutels en hebben we de koffers uitgepakt. Daarna zijn we nog even naar het winkelcentrum om de hoek gegaan. Hier hadden ze lekkere Glamorgans ham/cheese buns. Na deze en wat andere boodschappen gedaan te hebben zijn we terug gegaan wat gegeten en vervolgens om 7 uur lokale tijd gaan slapen. Na de hele avond en nacht geslapen te hebben, waren we om half 9 weer fris en fruitig.

Nu stonden er nog twee vrije dagen op het programma (zondag en maandag). De zondag zijn we nog even naar downtown Calgary gegaan. Erg indrukwekkend, met eigenlijk alleen maar torenhoge gebouwen, maar verder was er weinig te beleven op de zondag. Vandaag (maandag) moesten we nog een buskaart gaan regelen. In downtown was het ook meteen een stuk drukker en levendiger.

Morgen naar de universiteit…eens kijken wat daar te beleven is.

• 23 Maart 2010 - 09:45

Jill Hanssen:

Hey!

De douane is in ieder land dus even 'vriendelijk'. Het appartementje ziet er sjiek uit en zo te zien zit het ook confortabel. Heel veel plezier en groetjes aan Martijn.

xxx

• 23 Maart 2010 - 12:26

Yvonne:

Hey Rob,
    Jullie kamer is in ieder geval groter dan de kamer die jullie in Heerlen hebben

Groetjes en veel plezier daarginds

• 23 Maart 2010 - 14:59

Leo:

Was je al aan het zoeken? Jill al gevraagd of je te zien was? Nou dan ook gevonden.
    Jij kunt ook 100 foto's maken. Dus laat maar eens wat zien van dat durp wa.
    Luxe "studenten" home he?
    Succes met schrijven. Kunnen jullie samen geen boek maken van Aktau tot en met Calgary?
    groet

• 23 Maart 2010 - 16:12

Thijs:

Hey Rob,

Een leuk bericht heb je er van gemaakt en leuke foto's! Heel veel succes en plezier daar in Canada, ik zal je site in de gaten houden :)

Gr. Thijs

• 23 Maart 2010 - 21:39

Geert En Inge:

nou nou we krijgen het nog druk met al die avonturen bij houden!!

Goed te horen dat jullie heel aangekomen zijn veel succes en plezier ook voor martijn!

Groetjes Geert en Inge

• 24 Maart 2010 - 00:49

Jeroen:

mooie piccahs,
    goed om te lezen dat jullie het goed hebben en naar jullie zin!
    nogmaals veel succes en heel veel plezier, maar met zo'n crib om uit te rusten zal dat wel lukken!!!

groetjes Jeroen

• 24 Maart 2010 - 10:34

Wout:

Eey,

Ziet er inderdaad allemaal mooi uit en vergeet ook niet de verslagen van de feestjes te schrijven..;).

Veel succes daar.

Groeten,
    Wout

• 24 Maart 2010 - 11:15

Rick:

He Rob jonge,

ziet er goed uit man! beter als "dat kleine kammertje" op de putgraaf;) nu zijn zon kamer als die van mij of Kaipo niet meer groot:P echt chille kamer hebben jullie!

Reis is ook goed gegaan zo te lezen.. Met Martijn ook alles goed daar? hoe was de eerste dag op de Uni gister?

Weekend met VAAG was ook top maar dat had je al gelezen op het gasteboek zag ik;)

Ciao, Rick

• 24 Maart 2010 - 11:50

Nienke:

Heey kinders!

Leuk om ook jullie verhalen nu te kunnen volgen :) Leuk appartementje inderdaad. Hoe zijn de collega's, studenten, uni e.d.?
    En zoals een goede moeder zou zeggen ;) Doe voorzichtig en doe geen dingen die ik ook niet zou doen ;)
    Haha, veel plezier en succes nog daar!

Liefs x

• 24 Maart 2010 - 22:03

Mama:

zo te zien voel jij je al meteen goed thuis,het is niet anders dan thuis op de bank.de rest ziet er ook goed uit.veel plezier en succes groetjes aan Martijn