Lente - Reisverslag uit Calgary, Canada van Rob Straaten - WaarBenJij.nu Lente - Reisverslag uit Calgary, Canada van Rob Straaten - WaarBenJij.nu

Lente

Door: robvdstraaten

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 April 2010 | Canada, Calgary

Lente of ook wel voorjaar genoemd, is een van de vier seizoenen en volgt op de winter en wordt gevolgd door de zomer. Met de lente enk je aan het groener worden van de blaadjes aan de bomen, bloemetjes die gaan bloeien, het zonnetje gaat schijnen en het langzaam warmer wordt, de vorst volledig verdwenen is en uiteindelijk de zomer volgt.

Astronomisch gezien begint de lente op 20 maart, de zon staat dan precies boven de evenaar, en eindigd op 21 juni. Men stelt dat op deze dag de dag en nacht overal ter wereld even lang duurt, eigenlijk is dat niet helemaal waar. Er ontstaan kleine verschillen die het gevolg zijn van het feit dat de tijdstippen van opkomst en ondergang van de zon betrekking hebben op de bovenrand van de zon. Bovendien is de zon door breking van stralen in de atmosfeer nog kort zichtbaar terwijl hij in werkelijkheid al onder is.

Maargoed…nu genoeg over hoe de lente eigenlijk zou moeten zijn. Wij hebben nu het bewijs dat dit in Canada niet klopt. Vanmorgen een strak blauwe lucht…het zonnetje schijnt lekker kortom een mooie lente dag. En het dus ook niet erg is om naar de universiteit te moeten fietsen. Maar dan…een uurtje of 4 in de middag, het begint hard te regenen wat over gaat in hagelen. Hmz dat is niet relax om door te moeten fietsen, dan toch maar met de bus naar huis.
Thuis aangekomen nog even wat aan stage gewerkt en als ik dan naar buiten kijk…het sneeuwt…en niet zo’n beetje ook niet. Toen maar even naar buiten om een aantal foto’s te maken…het resultaat zien jullie hieronder.

Lente in Canada betekent dus…de ene dag mooi weer en 10 tot 15 graden en de dag erna harde windstoten regen die overgaat in sneeuw. Benieuwd wat morgen gaat brengen…hopelijk weer lente zoals wij hem kennen!!

• 09 April 2010 - 06:43

Alissa:

oh bah.. dat maakt het toch echt een stuk minder toch?....

vind het al verschrikkelijk als het hier een beetje miezelt...

dus.. haal de dikke winterjassen maar weer uit de kast heren :)

groetjes

• 09 April 2010 - 15:21

Rob Van Der Straaten:

Nou eigenlijk hadden we die nog niet in de kast gestopt!!

Maar vanmorgen 8 uur strak blauwe lucht...zonnetje wat vollop schijnt (wel een koude wind)...dus laat de "lente" maar weer komen!!

• 11 April 2010 - 07:56

Rick:

haha dan verschilt de lente nog niet zo met hier;) vorige week ook nog dikke hagelbuien gehad in Heerlen maar nu staat de zon weer mooi aan de hemel en ist mooi sport weer voor de zondag:D

hoe ist verder met je? met Martijn ook alles goed? en bevalt t stage werk ook een beetje?? (ik moet de vorige stukken nog lezen maar dat doe ik van de week ff.. moet zo gaan hockeyen vandaar;)

gasten t gaat jullie verder goed.. en ik hou jullie bevindingen bij:)

Ciao, Rikkert:P

• 11 April 2010 - 17:46

Leo:

Kerstboom al opgezet?

• 12 April 2010 - 06:27

Jill:

Nja, zo hou je er natuurlijk wel een beetje variatie in ;)
    Hoe was het in Edminton?

• 12 April 2010 - 15:19

Martijn:

Errug leuk ;-)

Maar om jullie een duf verhaal te besparen zet rob vast wel een prachtig stukje blog erop!

PS: rob, koffie?

• 14 April 2010 - 20:06

SaravrOuw:

Heee Robbiee,

Hoe gaat het met jou?
    Mis je het Brabantse land niet heel erg (A)?

XxX

• 15 April 2010 - 22:13

Erik:

Hej Rob..
    zie nu pas dat je weer een nieuwe story hebt getypt!

hoe ist daar? beetje naar je zin?
    en spreek je al wat beter engels?

iig nog veel plezier een studeer ze.. en kga weer je verhalen bijhouden..!
    grz Erik

• 16 April 2010 - 15:17

Rob Van Der Straaten:

Hey allemaal,

Hier is alles goed. En natuurlijk mis ik het Brabantse land...maar het Canadese land is ook heel mooi dus dat maakt veel goed!!

En van het weekend zal ik weer een update geven van de afgelopen tijd...

Groeten